De mogelijkheden van Zimbra

De lijst van mogelijkheden van Zimbra is enorm uitgebreid.

E-mail

  • Conversaties - bij elkaar horende e-mails worden automatisch gegroepeerd
  • E-mail mappen - gebruikers kunnen e-mail mappen aanmaken en delen met anderen
  • Printen - printervriendelijke weergave van e-mail berichten
  • Markeren - markeer e-mail berichten voor opvolging
  • Filters - filter binnenkomende mail op diverse kenmerken
  • Out-of-office bericht - gebruikers kunnen een out-of-office bericht instellen
  • Handtekening - stel handtekeningen in voor uitgaande e-mail
  • Forwarding - binnenkomende e-mail kunnen worden doorgestuurd naar andere e-mail adressen
  • Anti-spam en anti-virus - binnenkomende e-mail wordt op spam en virussen gefilterd
  • E-mail downloaden - een groep e-mail berichten kan worden gedownload als ZIP-bestand
  • Externe e-mail accounts - externe POP/IMAP accounts kunnen worden opgehaald
  • Afspraak voor e-mail - sleep een e-mail naar de agenda om een bijbehorende afspraak in te plannen
  • Personages - maak verschillende identiteiten aan met elk hun eigen afzendernaam en -adres
  • Tags - e-mail berichten kunnen met tags worden gecategoriseerd
  • RSS/ATOM feeds - abonneer op feeds, en publiceer e-mail mappen als feeds

Adresboek

  • Meerdere adresboeken - gebruikers kunnen meerdere adresboeken aanmaken
  • Contacten importeren/exporteren - importeer/exporteer contacten in .csv of vCard formaat
  • Adresboeken delen - gebruikers kunnen adresboeken delen met anderen
  • Contacten copiëren/verplaatsen - copieer/verplaats contacten tussen adresboeken
  • Printen - printervriendelijke weergave van contacten
  • Afspraak voor contacten - sleep een contact naar de agenda om een afspraak met hem in te plannen
  • Contactgroepen - gebruikers kunnen groepen van meerdere contacten aanmaken
  • Foto's - bij contacten kunnen foto's worden geupload
  • Tags - contacten kunnen met tags worden gecategoriseerd

Agenda

  • Persoonlijke- en groepsafspraken - afspraken inplannen voor één of meerdere gebruikers
  • Meerdere agenda's - gebruikers kunnen meerdere agenda's aanmaken
  • Agenda's delen - gebruikers kunnen agenda's delen met anderen
  • Terugkerende afspraken - terugkerende afspraken kunnen worden ingepland
  • Privé afspraken - privé afspraken worden verborgen voor andere gebruikers
  • Resources - resources (locatie, apparatuur, etc.) kunnen worden geboekt voor een afspraak
  • Tijdzones - afspraken worden aangepast aan de tijdzone waarin de gebruiker zich bevindt
  • Weergave - agenda kan per dag, week, (werk)week, of maand worden weergegeven
  • Geweigerde afspraken - geweigerde afspraken worden "doorzichtig" weergegeven
  • Printen - printervriendelijke weergave van een agenda
  • Agenda's importeren/exporteren - importeer/exporteer agenda's in het iCalendar (.ics) formaat
  • Agenda's naast elkaar - meerdere agenda's kunnen overzichtelijk tegelijkertijd worden weergegeven
  • Thermometer - de thermometer geeft het geschiktste moment voor een gezamenlijke afspraak weer
  • Tags - afspraken kunnen met tags worden gecategoriseerd

Taken

  • Taken beheren - beheer de start- en einddata, prioriteit, en voortgang van taken
  • Taken mappen - gebruikers kunnen taken mappen aanmaken en delen met anderen
  • Bijlagen bij taken - bestanden kunnen bij een taak worden geupload
  • Tags - taken kunnen met tags worden gecategoriseerd

Aktentas

  • Aktentas - gebruikers kunnen bestanden uploaden, zodat deze overal en altijd toegankelijk zijn
  • Bijlagen toevoegen - bijlagen bij e-mails kunnen direct aan de briefcase worden toegevoegd
  • WebDAV - de aktentas kan als netwerkdrive op de computer worden benaderd
  • Tags - bestanden kunnen met tags worden gecategoriseerd

Documenten

  • Webdocumenten - online documenten aanmaken en bewerken
  • Notebooks - sla een of meerdere documenten op in notebooks die deelbaar zijn met anderen
  • Meerdere notebooks - gebruikers kunnen meerdere notebooks aanmaken
  • Printen - printervriendelijke weergave van documenten
  • Afbeeldingen en spreadsheets - voeg afbeeldingen en speadsheets toe aan documenten
  • Versie - tijdstip van laatste wijziging en versienummer wordt per document getoond
  • Tags - documenten kunnen met tags worden gecategoriseerd

Instant Messaging

  • Individuele en groepschats - chatconversaties tussen een of meerdere gebruikers
  • Chats opgeslagen - chatconversaties worden opgeslagen en geïndexeerd, zodat ze doorzoekbaar zijn
  • Online status - de status (beschikbaar/bezet/niet aanwezig) wordt per gebruiker getoond
  • Blokkeren - gebruikers kunnen worden geblokkeerd

Synchronisatie en compatibiliteit

  • ActiveSync - alle mobiele toestellen/PDA's met ActiveSync kunnen synchroniseren met Zimbra
  • Java - een J2ME applicatie zorgt voor synchronisatie met een aantal andere mobiele toestellen/PDA's
  • Mobiele webinterface - een speciele webinterface gemaakt voor browsers op mobiele telefoons/PDA's
  • Outlook - mail, agenda's, contacten, en taken synchroniseren met Outlook 2003/2007
  • Outlook importeren - een Outlook PST bestand kan per gebruiker worden geimporteerd
  • Blackberry - een Zimbra-connector voor een BES-server is beschikbaar
  • HTML webinterface - een speciale webinterface gemaakt voor langzamere computers/verbindingen
  • Apple - synchroniseer Apple Mail, iCal, adresboek, en Microsoft Entourage via iSync
  • POP/IMAP - e-mail kan via het POP en IMAP protocol worden opgehaald
  • Active Directory/LDAP - een externe LDAP directory/Active Directory kan worden gebruikt voor authenticatie en/of adreslijsten
  • Microsoft Exchange migratie - een tool kan een Exchange-server migreren naar Zimbra
  • Lotus Domino migratie - een tool kan een Lotus Domino-server migreren naar Zimbra

Zoekfuncties

  • Indexering - alle data wordt op de server geïndexeerd, zodat ze snel en efficient doorzoekbaar zijn
  • Zoekgebied - zoeken binnen mails, contacten, afspraken, etc. - of binnen alle items tegelijkertijd
  • Geavanceerde zoekopdrachten - er kan worden gezocht op tientallen kenmerken
  • Zoekopdrachten opslaan - sla zoekopdrachten op, zodat ze snel opnieuw kunnen worden uitgevoerd
  • In bijlagen zoeken - de inhoud van bijlagen is doorzoekbaar


Service, support en infrastructuur

  • Klantendienst - u kunt onze klantendienst per e-mail en telefonisch bereiken
  • Datacenter - apparatuur is geplaatst in een modern en beveiligd datacenter in België
  • Netwerk - razendsnel en betrouwbaar netwerk met meerdere (inter)nationale verbindingen
  • Servers - krachtige servers om een maximale uptime te kunnen garanderen
  • Back-up - dagelijks wordt een back-up gemaakt van alle gegevens
  • Monitoring - de netwerkstatus wordt permanent gecontroleerd en stuurt alerts uit bij problemen zodat er onmiddellijk kan ingegrepen worden